Rady a cviky

AKO CVIČÍME 10. september 2014

Triky na spaľovanie tukov

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Uvítali by ste nejaké stručné zhrnutie toho, ako upraviť jedálniček, pokiaľ chcete vo väčšej miere chudnúť a pritom si udržať svaly?

Za predpoladu, že chcete spaľovať tuky a súčasne si udržať svalovú hmotu, musíte pochopiteľne postupovať opatrne a nič neponechať náhode. Je pravda, že drastickým obmedzením príjmu kalórií človek skutočne chudne a často i veľmi rýchlo, ale to vôbec neznamená mať efektívnu stratégiu. Naopak! Z dlhodobého hľadiska je to fatálna chyba. Dramatický pokles príjmu kalórií so sebou nesie úbytok svalových tkanív a vody, spomaluje a činnosť metabolizmu. To znamená, že pre telo je čím ďalej obtiažnejšie odbúravať tuky. A vo chvíli, kedy sa vrátite k normálnym stravovacím návykom, naopak tuky ľahko ukladá. Ak chcete dosiahnuť kvalitné a dlhodobé výsledky, držte sa nasledujúcich rád:

1. Príjem kalórii obmedzte len mierne - v podstate by sa malo jednať len o 20 % pokles, pokiaľ denne prijímate 2000 kcal, potom by ste sa nemali dostať pod 1600. Naviac, ak chcete zachovať svaly a ubrať tuky, neznamená to, že musíte hladovať.

2. Jedzte častejšie behom dňa menšie porcie - pokiaľ budete jesť šesťkrát denne zaistíte si stabilný prísun živín a nebudete bojovať s pocitom hladu. Súčastne tým udržíte metabolizmus v chode. Naviac, ak bude váš jedálniček obsahovať potraviny náročné na trávenie, spotrebujete energiu dokonca i na tráviaci proces. Skutočne platí, že čím častejšie jete, tým ľahšie spaľujete tuky. Dlhé pauzy bez jedla naopak nútia telo, aby si tukové rezervy chránilo.

3. Obmedzte príjem sacharidov - sacharidy spôsobujú vylučovanie inzulínu a tenti hormón potom umožňuje, aby sa sacharidy mohli zúčastňovať fyziologických pochodov v tele. Bohužial počas väčšej časti dňa máva organizmus tendenciu nadbytočné sacharidy uskladniť vo forme tuku. Okrem zhruba hodiny pred a po tréningu, by ste mali príjem sacharidov odmedziť, tým potlačíte nežiaduci vplyv inzulínu na odbúravanie tukov.

4. Konzumujte viac tukov a bielkovín - ak výrazne odmedzujete príjem a pokles v prijme kalórií by mal byť len stredný, potom musíte navýšiť dávku iných živín. V tomto prípade tukov a bielkovín. Tuky navodzujú pocit nasýenia, bielkoviny sú zdrojom dôležitých aminokyselín, ktoré zabraňujú rozkladu svalových tkanív. Naviac konzumácia bielkovín podporuje metabolizmus a tým navodzuje lepšie podmienky podmienky pre spaľovanie tukov.

Zdroj: Fitness 9/2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

      

 

 

 

 

 

 

973 zhliadnutí
Naposledy zmenené 09. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Budeme vás zásobovať tipmi na recepty, tréningami a novinkami zo sveta fitness, wellness, health & beauty.

Kontakty

Telefón: +421 917 611 700

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Pridajte sa k nám