Rady a cviky

AKO CVIČÍME 29. september 2014

Ako si obľúbiť cvičenie?

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Možno to poznáte - ráno ešte rozospatá pozriete z okna - a čo tam nevidíte? Nejde o to, že je vonku hnusne - prší, je zamračené a ešte aj fúka, veď v tomto ročnom období je to bežné, ale ladným krokom tam beží žena v joggingovej súprave a zdá sa, že jej ten dážď vôbec nevadí. Tuším sa aj usmieva! Čo za silu ju to núti vstávať cez víkend tak skoro a obuť si bežecké topánky? Odpoveď je jednoduchá - potreba cvičiť pretože ona sa už dostala za tú pomyselnú hranicu, na tajomné územie s kódom "baví ma to". My všetci však máme schopnosť dostať sa tam.

Áno šport môže byť zábavný :)

Je niekoľko vecí, ktoré pomžu tomu, aby nás športovanie začalo baviť. Všetko naše úsilie by malo od začiatku smerovať tak, aby športovanie nebola iba drina, ale aby nám robilo dobre, bolo príjemné a bavilo nás. Teória hovorí, že keď je niečo príjemné, nebude to fuška a budete to chcieť robiť.

Rada pre začiatočníkov: MENEJ JE VIAC.

Pokiaľ so športom začínate, základ je začať veľmi pozvoľna. Aj keď vládzete, urobte radšej menej ako viac. Vysvetlíme si to na príklade: dve nové cvičenky v posilňovni idú behať prvý raz v živote na bežiacom páse. Denisa si dá 10-15 minút pozvoľného behu, občas ho strieda chôdzou, potom si zacvičí zopár strečingových cvikov a povie si: "To je fajn, ani to netrvalo tak dlho a bolo to celkom zábavné." Marianna si kladie vysoké ciele a jej beh, na konci už aj s dlhom dychu a nohami, ktoré ledva vlečie a sebou trvá 50 minút. Po cvičení to zhodnotí: "To behanie je hrozne nudné a nebaví ma. Ako môže niekto vôbec behať?"

Sami teda viete zhodnotiť, ktoré z dievčat sa k behu vráti a ktoré nie. Rozdiel nebol v kondícii, tú mali obe rovnakú. Denisa by tiež zabehla 50 minút, ale rozhodla sa behať iba do vtedy, kým jej to robilo radosť a neliezlo na nervy. Za pár mesiacov Denisa bez problémov zvládne aj hodinku behu, dokonca sa zúčastní 10-kilometrových pretekov a má z toho radosť. Marianna už pre istotu ani nevyskúša iný šport - lebo "zistila som, že šport nie je pre mňa."

TIP: keď budete začínať pod dohľadom osobného trénera, hneď na začiatku mu povedzte pravdu o svojej kondícii a upozornite ho, že chcete začať pozvoľna a až postupne pridávať záťaž, tempo i čas. Dobrý tréner by vás nikdy nemal na prvých tréningoch vyšťaviť, ale správne odhadnúť, čo zvládnete.

ZVYK je železná košeľa.

Ak už s cvičením začínate, musíte chvíľu pokračovať, kým vás to začne NAOZAJ baviť. Je to odmena za to, že vytrváte. Nemusíte chodiť cvičiť každý deň, stačí ak pôjdete cvičiť minimálne 2-krát týždenne, optimum je 3-až 4-krát, ale naozaj aj 2-krát je oveľa lepšie ako vôbec. Nemusíte ani cvičiť dlho, zo začiatku úplne postačí 20 minút až polhodinka, radšej sa zamerajte na postupné zvyšovanie intenzity cvičenia. Kde je tá časová hranica, že nás to začne baviť? Pri pravidelnom športovaní je to asi 1 mesiac. Ale pozor, približne 2 až 3 mesiace trvá, kým si vytvoríte návyk - a o to ide, z cvičenia by mala byť samozrejmosť, ako keď si večer a ráno automaticky umývate zuby.

A je aj pravdou, že cvičením sa vytvára závislosť - ale pozitívna. Prečo? Športovaním sa vám do tela vyplavujú endorfíny - hormóny šťastia. Človek si na ich pravidelný príjem zvykne a chce to zažiť znovu a znovu.

Vyskúšajte RÔZNE ŠPORTY.

Výskumníci tvrdia, že pokiaľ sa pre vás šport stane zábavou, výrazne zredukujete sres. Ak ste spoločenský tvor môžete vyskúšať skupinové aktivity ako je volejbal, basketbal, zumba, fitness alebo skupinová turistika. Ak vás skôr láka samota, zvážte horský bicykel alebo beh či jogging. Pre tých, ktorí túžia po niečom veľmi intenzívnom je k dispozícii skalolezectvo alebo maratóny. Ale hlavné je, aby ste experimentovali a vyskúšali viacero aktivít, aby ste zistili, čo vás uspokojuje.

POUČENIE: prestaňte tak tvrdohlavo a upäto sledovať svoj výkon, a namiesto toho sa zamerajte a pocity svojho tela, na to ako vykonávate daný pohyb.

 

 

 

Zdroj: Fit štýl 9/14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

1009 zhliadnutí
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Budeme vás zásobovať tipmi na recepty, tréningami a novinkami zo sveta fitness, wellness, health & beauty.

Kontakty

Telefón: +421 917 611 700

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Pridajte sa k nám