Rady a cviky

AKO CVIČÍME 14. október 2014

Kardio cvičenie: Koniec mýtom!

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Odhaľte rady, ktorými sa často riadia chronické dietárky a ktoré vám bránia zbaviť sa nedbytočných kíl. Či už nasadnete na bicykel, obujete si korčule, vyrazíte si zabehať do parku alebo si zadovážite permanentku na plávanie či do fitka, kardio cvičenie dokáže zlepšiť kondíciu vášho kardiovaskulárneho systému a pomôže vám zbaviť sa tukovej "výplne" na nechcených miestach. Lenže, iba v prípade, že viete, ako na to a nepodľahnete nepravdivým mýtom, pre ktoré nemôžete využiť  svoju chuť k pohybu na maximum. Prečítajte si nasledovné rady a uvidíte.

Mýtus č.1: Venujte sa len kardio cvičeniu a kilá budú miznúť rýchlejšie.

Ženy posadnuté chudnutím často trávia celé hodiny a bežeckej dráhe alebo na rotopéde a sú presvedčené, že im to zaručí ideálny priebeh zhadzovania kíl. Áno, kardio cvičenie je naozaj dobrý pomocník na ceste k sexi krivkám ale malo by sa doplniť posilňovaním. Pri samotnom kardiu síce spaľujete tuky, ale svaly si príliš neposilníte. A práve svalová hmota je ten najlepší konzument kalórií a pomáha vám chudnúť i vtedy, keď práve nedávate telu zabrať vo fitku. Preto radšej skombinujte kardio s nejakým druhom posilňovania. Hitom posledného obdobia je napríklad funkčný tréning s kettlebellom.

Mýtus č.2: Keď cvičíte nalačno, spálite viac kalórií.

Niektoré zaryté dietárky sa venujú kardio cvičeniu iba nalačno. Domnievajú sa, že ich organizmus nebude mať k dispozícii čerstvo načerpané kalórie, bude nútený siahnuť do tukových zásob. Ale ako dokazujú niektoré vedecké štúdie, k spaľovaniu tuku prichádza nezávisle od toho, čo ste tesne predtým jedli. A platí, že malá chuťovka chvíľu pred športovým výkonom vás nakopne k väčšiemu výkonu a k väčšej vytrvalosti, a teda aj k väčšiemu množstvu spálených kalórií.

Mýtus č.3: Ideálne je praktizovať jeden typ pohybu.

Myslíte si, že ak budete každý deň praktizovať ten istý druh kardia, vypotíte omnoho viac kalórií? Opak je pravdou. Len čo si vaše telo zvykne na určitý typ pohybu, stane sa preň ruinou a energetický výdaj pravdepodobne klesne. Lepšie výsledky dosiahnete, keď budete kardio cvičenie pravidelne striedať - raz si sadnete na rotopéd, druhý raz napríklad na veslovací trenažér a inokedy vyrazíte na bežky.

Mýtus č.4: Keď prepadnete kardiu môžete zjesť čo chcete.

Kiež by! Ale ako naznačujú niektoré štúdie, priemerný človek s nadváhou schudne za 8 mesiacov vytrvalého kardio cvičenia bez obmedzenia jedálnička iba 2,3 kilogramu tuku. Efekt chudnutia pri kardio cvičení, teda nie je taký výrazný, aby ste si mohli dovoliť zaútočiť na najbližší fastfood. Navyše väčšina ľudí preceňuje počet kalórií, ktoré vypotia pri pohybe, a zároveň energetickú hodnotu svojho jedálnička.

Mýtus č.5: Desať minút kardio cvičenia nemá zmysel.

Je pravdou, že pri dlhšom športovaní oveľa výraznejšie pohnete s kalóriami, ale to zďaleka neznamená, že by kratší pohyb nemal na váš organizmus pozitívny vplyv. Podľa neziskovej organizácie American Heart Association má dvadsaťminútová kardio aktivita vo sviežom tempe podobne blahodárne účinky ako dridsaťminútové športovanie vo voľnejšom tempe. Ak máte menej času, skúste si zvoliť vyššiu rýchlosť a namiesto miernej prechádzky si radšej choďte zabehať.

 

 

 

 

Zdroj: Diéta 10/14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

1292 zhliadnutí
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Budeme vás zásobovať tipmi na recepty, tréningami a novinkami zo sveta fitness, wellness, health & beauty.

Kontakty

Telefón: +421 917 611 700

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Pridajte sa k nám