Rozhovory

ROZHOVORY 09. júl 2014

Interview s inštruktorkou Slávkou Detkovou

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Chcete si prečítať niečo zo života inštruktorky Slávky Detkovej a zároveň sa dozvedieť odpovede na otázky ktorými sa zapodievajú ženy aj muži? Tak v tomto interview sa určite dozviete veľa zaujímavostí.

 CKFIT: Čomu sa v športovej oblasti venujete?

SD: U mňa stále prevláda klasický aerobik, aeróbne cvičenia ako dance aerobik, step aerobik, ale venujem sa aj rôznym druhom posilňovacích hodín, zdravotnej telesnej výchove, teraz veľmi populárnemu funkčnému tréningu.

CKFIT: Aké sú Vaše kvalifikácie?

SD: Medzinárodná licencia IFAA, Step Diplom Český Zväz Aerobiku a Fitness, Detský aerobik diplom, Bodystyling Diplom, Strečing Diplom, Licencia Dance a Step Aerobic, Program 50 plus – Rakúska škola aerobiku a fitness Pax vo Viedni, Tréner vo fitnescentre I.triedy.

CKFIT: Kedy ste si uvedomili, že šport je niečím, čo Vás napĺňa do takej miery, že sa mu chcete venovať profesionálne?

SD: Keď som mala 18 rokov, tak  moja prvá trénerka ma oslovila, či by som si nechcela spraviť licenciu vtedy ešte tzv. Rytmickej gymnastiky. Samozrejme som bola veľmi šťastná a ani chvíľu som neváhala a zúčastnila som sa prvého kurzu a prvých skúšok pred komisiou. Nemôžem zabudnúť na moju prvú hodinu, keď ešte neboli CD-čká a hudba sa nahrávala na kazety :)

CKFIT: Poviete nám aké je Vaše životné motto?

SD: Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Odvážnemu šťastie praje.

CKFIT: Máte po športovo – profesionálnej stránke nejaké ciele do budúcna/do života alebo nejaký sen?

SD: Študujem študijný odbor fyzioterapia – mojim cieľom je dokončiť školu a venovať sa ľuďom po liečebno – telesnej stránke.

CKFIT: Vediete súkromné hodiny, precvičujete hromadne alebo vediete krúžky a kde ?

SD: Vediem súkromné hodiny aj individuálne tréningy. Hodinám sa venujem vo fitnescentre Vitalis v Topoľčanoch. V lete vediem hodiny vonku pre jednu nadáciu.

CKFIT: Odlišuje sa prístup ženy a muža, keď sa na Vás obrátia s prosbou o pomoc napr. pri chudnutí, či formovaní postavy.

SD: Áno, ženy sa na mňa väčšinou obracajú s cieľom schudnúť v určitých partiách – brucho, boky, sedacie svaly. Muži chcú zasa nabrať svalovú hmotu.

CKFIT: Ako by mal byť postavený redukčný tréning pre ženu a ako pre muža?

SD: Pri redukcii u mužov a žien rovnako:

-    naštartovať metabolizmus (pravidelné jedenie, ktoré nedodržiavajú), 5 krát denne jesť a neobmedzovať sa

-     pitný režim dodržiavať – piť počas celého dňa a nie takým spôsobom, že do obeda nič a poobede veľmi veľa

CKFIT: Čo najčastejšie vedie mužov k tomu, aby to kilo dali dole?

SD: Ľudovo povedané chcú mať kocky na bruchu :) Ide im o vyrysovanie svalov.

CKFIT: Čo je najčastejším impulzom pre ženy?

SD: Keď cítia, že sa nezmestia do nohavíc alebo sukne. Chcú sa cítiť lepšie a atraktívnejšie.

CKFIT: Pristupujú muži k chudnutiu inak ako ženy?

SD: Muži toho viac vydržia, majú väčšiu pevnú vôľu. Ženy sú zapálené, ale keď dlhodobejšie nevidia výsledky, prestanú mať motiváciu.

CKFIT: S čím najčastejšie bojujú ženy?

SD: Brucho, zadok, boky.

CKFIT: Čo je pre muža pri chudnutí najväčšou prekážkou?

SD: V prípade mužov pri rysovaní postavy a budovaní postavy je to zrieknutie sa vecí ako je pivo slaninka a podobne. Sú to ich slabosti. V prípade žien sú to sladkosti.

CKFIT: Čo a kedy jesť pred a po cvičení?

SD: Hodinu pred cvičením nejesť. Pri upravenom jedálničku nesmie chýbať energia – uhľohydrát. Po tréningu proteín, aminokyseliny na regeneráciu svalov. Ak chceme pracovať s redukciou hmotnosti, odporúča sa opäť po tréningu aspoň hodinu nejesť , ale samozrejme, ak nemáme problém s hmotnosťou, a iba sa zdravo stravujeme, nemusíme sa báť dať si po tréningu banán , ktorý nám dodá energiu a samozrejme minerál – magnézium.

CKFIT: Častá otázka mužov, musím sa rozcvičiť?

SD: Väčšina mužov chce ísť hneď k strojom. Treba si pamätať, že tzv. Warm - up musí byť pri každej fyzickej činnosti. Zahriatím pripravujeme svaly na svalovú prácu, predchádzame zraneniam.

CKFIT: Častá otázka žien, môžem ovocie na večeru?

SD: Ak chceme redukovať hmotnosť, tak určite nie. Ovocie obsahuje uhľohydrát, čiže cukor, ktorý v noci nespálime. Nespálená energia sa začne premieňať na tuk a to nechceme.   Ovocie je najlepšie jesť do 14 hodiny, večer skôr zeleninu a môžete si kľudne dať aj mäso.

CKFIT: Ako sa mám naštartovať? Tiež častá otázka žien.

SD: Treba si vybrať aktivitu pri ktorej sa budeme cítiť dobre, a ktorá nám bude dávať neskutočne veľa energie. Nepodliehajte trendom a marketingovým ťahom typu: „Od ...........sa najlepšie chudne a pri tomto cvičení spálite najviac kalórií“. Treba vyskúšať viac aktivít a uvidíte čo vám sadne. Človek sa musí cítiť byť úspešný, nie týraný.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

      

 

 

 

 

 

 

1251 zhliadnutí
Naposledy zmenené 06. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Budeme vás zásobovať tipmi na recepty, tréningami a novinkami zo sveta fitness, wellness, health & beauty.

Kontakty

Telefón: +421 917 611 700

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Pridajte sa k nám