Rozhovory

ROZHOVORY 30. september 2017

S trénerom na slovíčko - JAKUB VILÍMEK

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Čo hovorí o strave v období pred súťažou?


Aké zaujímavé postrehy nám odhalil a aký štýl stravovania dodržuje v príprave na súťaž?
Prečítajte si.

Medzi najkomplikovanejší faktor v príprave na súťaž je strava, ktorej jedinečnosť v príprave na súťaž má stúpajúcu tendenciu. Treba však upozorniť na to, že každý z nás je jedinečný a navzájom sa líšime. V stravovacích návykoch sa riadim pravidlom, že netreba meniť to, čo funguje. Avšak ako sme vyššie uviedli každý z nás je iný a nie všetko musí vyhovovať každému.


Tak ako pri trénovaní, tak aj pri strave dodržujem inštinktívny štýl. V tomto podaní ide o rutinný štýl stravovania. Spočíva v tom, že nedodržiavam pravidelný štýl stravovania napríklad každé 2 až 3 hodiny, ale jem keď som hladný a kedy si telo zažiada. Mať vyváženú stravu je základom a nezáleží na tom v akom štádiu sa nachádzame. Či ide o naberanie svalov, rysovanie alebo niečo medzi tým.

Veľa z nás funguje na predstave o veľkom množstve bielkovín, o malom množstve sacharidov a žiadnych tukoch. Veľa ľudí začne fungovať na príprave jedla na vode, a aj na príprave bieleho mäsa ako sú ryby alebo kuracie. Vylúčia zo svojho jedálnička pečivo, ovocie a tým sa stáva ich jedálniček monotónnym. Preto vám bližšie odhalím makroživiny a ich dôležitosť .

 

Bielkoviny
Pri posilňovaní je pravdou, že je dôležité prijímať väčšie množstvo bielkovín, avšak vôbec nie je pravidlo,,ím viacej bielkovín, tým lepšie." Mnoho ľudí žije v mylnej predstave – „ ak chcem mať svaly, musím jesť veľa bielkovín, ak chcem mať kocky na bruchu tak musím jesť málo sacharidov" , aby sa im neukladali do tukov a nechcú prijímať žiadne tuky, aby spálili tie, čo majú v zásobe“.

Nato, aby telo bez problémov strávilo a využilo bielkoviny sú potrebné aj sacharidy, ale aj tuky. Telo taktiež potrebuje aj iné látky ako je napríklad vláknina. Zdrojmi bielkovín sú okrem mäsa aj vajcia, mliečne výrobky, tiež rastlinné zdroje ako strukoviny a samozrejme aj doplnky výživy.

 

Sacharidy
​Sacharidy majú taktiež kľúčové miesto vo výžive, a teda aj pri rysovačke. Na to, aby telo mohlo efektívne spaľovať tuky (s výnimkou stavu ketózy), potrebuje sacharidy.
Zdroje sacharidov určite každý z nás pozná. Pri sacharidoch je dôležitý glykemický index. Dôležité v rysovačke je, aby telo prijímalo sacharidy s nižším glykemickým indexom (GI). Práve to nám udržuje stabilnejšiu hladinu inzulínu. Stabilná hladina inzulínu je dôležitá pre efektívne spaľovanie tukov.

 

Tuky
Prijímaním zdravých tukov udržujeme organizmus v optimálnom chode, ba dokonca spaľujeme uložené tuky lepšie, ako keď žiadne tuky neprijímame.

Aj keď sa možno zdá, že konzumácia tuku v predsúťažnom období je nevhodná, nie je to úplne tak. Vyradením tukov zo stravy riskujete ochudobnenie organizmu o dôležité látky, ktoré majú veľký význam pri sekrécii hormónov a sú tiež dôležité pri využívaní niektorých druhov vitamínov. Odporúčam konzumáciu morských rýb napr. jedna porcia lososa denne, poprípade konzumácia jednej hrste orechov raz denne, najideálnejšie večer pred spaním.

 

Pre Spaľovňu tukov, tréner Jakub V.


 

 

426 zhliadnutí
Naposledy zmenené 06. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Budeme vás zásobovať tipmi na recepty, tréningami a novinkami zo sveta fitness, wellness, health & beauty.

Kontakty

Telefón: +421 917 611 700

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Pridajte sa k nám