Rady a cviky

OTÁZKY A ODPOVEDE: AKO JESŤ, ABY STE SA VYHLI PREJEDANIU

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Ako sa stravovať, užitočné otázky a odpovede.

OTÁZKA: Snažím sa jesť diétne a zdravo, z 95% sa mi to i darí. Ale z času na čas to nevyjde a prejedám sa. Dám si dve, tri a niekedy aj štyri porcie zmrzliny. Proste ako raz začnem, nemôžem prestať. Dá sa tomu nejako zabrániť?

ODPOVEĎ:  Nie je ľahké a dokonca by sa dalo povedať, že je prakticky nemožné, stravovať sa neustále len zdravo a diétne. Už len preto, že keď si potom raz výnimočne povolíte uzdu, riskujete, že sa všetko zvrtne a vy už potom udalosti, ktoré budú nasledovať nezastavíte.  Začne to jednou sušienkou, potom si povlíte dve, tri a nakoniec zjete celé balenie, proste neviete kedy prestať.

Nie je ale potrebné vešať hlavu a strácať nádej. Existujú potraviny, ktoré pôsobia preventívne proti prejedaniu. Rovnako môžete vyskúšať pár dobrých trikov, ktoré by vám mohli efektívne pomôcť a zabrániť nekontrolovateľným chutiam.

HYDRATÁCIA: hlavnou zásadou je adekvátna hydratácia. Keď pijete veľa tekutín, žalúdok sa zaplní, prispieva to k pocitu sýtosti a nemusíte čeliť takému pokušeniu zo strany najrôznejších pochúťok. Takže pijete, pijete, pijete. Nie nadarmo sa hovorí, že hlad je prezlečený smäd.  Vždy keď sa vás zmocnia chute, vypite pohár vody.

ZELENINA: Jedzte zeleninu a jedzte ju surovú. Základom je konzumácia potravín s nízkym glikemickým indexom. Ako dobrý príklad poslúži brokolica, cuketa, tekvica. Ak máte problém s prejedaním sa, tak potom sa vyhýbajte zelenine s vyšším glykemickým indexom, ako je mrkva. Tá má totiž schopnosť podnecovať rýchly nárast hladiny inulínu. A pokiaľ nie je hladina inzulínu stabilná, máte skôr pocit hladu.  Súčasne hrozí, že podľahnete chutiam a prejete sa. Zelenina s nízkym glykemickým indexom vám zaistí plynulý, stabilný prísun energie.

CELOZRNNÉ PRODUKTY: Kupujte celozrnné prdukty a ryžu natural. Takým potravinám by ste mali dať prednosť, pretože sú pre vás zdrojom kvalitnej energie a výživných látok. Súčasne lepšie zasýtia.

BIELKOVINY: Proteínové nápoje a kvalitné bielkoviny napomáhajú bojovať proti nezvládateľným chutiam a zabraňujú prejedaniu. Dôležité je, že uspokoja hlad a pritom nemajú veľa kalórií. Naviac existuje veľa druhov kvaliných bielkovín a tak váš jedálniček nemusí byť po tejto stránke jednotvárny. Bielkoviny môžete aj kombinovať s ďalšími zložkami.

PLÁNOVANIE JEDÁLNIČKA: Jedzte malé porciev priebehu dňa, nemali by ste to nechať prísť do štádia, keď vám bude škŕkať v bruchu od hladu a potom zjete čokoľvek, čo vám príde do cesty. Doprajte si medzi hlavnými jedlami desiatu, stačí hrsť mandlí, vlašských orechov alebo kešu, ale pozor musíte ich jesť nesolené a nepražené. Pretože orechy sú v tomto stave stráviteľnejšie a zachovajú su vyšší obsah výživných látok. Solené orechy môžu byť dokonca i nebezpečné, budete mať po nich nielen väčší smäd ale taktiež výraznejšie sklony k prejedaniu.

JEDLÁ, KTORÉ ZVYŠUJÚ RIZIKO PREJEDANIA: Pozor na bieleho diabla, varuje mnoho odborníkov. O čo vlastne ide? Je ich hneď niekoľko - biely cukor, biela múka, cestoviny z bielej múky. Neobsahujú prakticky žiadnu vlákninu, ale pritom ide o potraviny kaloriké. Po ich konzumácii máte skoro hlad a vaše chute kolísajú behom krátkej doby. Ľahko sa potom stane, že jete, len preto, aby ste uspokojili pocit falošného hladu. Vyhýbať by ste sa mali taktiež tučným jedlám. Sem patrí napríklad zmrzlina alebo tučné druhy mäsa. Sú zle stráviteľné a môžu narušiť strebávanie výživných látok. Súčasne ste po ich konzumácii unavení a tým pádom máte tendenciu vic jesť, aby ste telu dodali energiu. Tak sa najete, ale potom ste ešte viac unavení a vzniká začarovaný kruh. Riešením je zlatá stredná cesta. Takže, áno hrešte, ale kontrolovane a vo vhodných intervaloch. Nie nadarmo sa hovorí, že keď necháte vyhladnuť dušu, ona vám to stokrát vráti.

 

Zdroj: FITNESS 1/10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

      

 

 

 

 

 

 

1131 zhliadnutí
Naposledy zmenené 09. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Kontakty

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

SME TAM KDE AJ VY