Rady a cviky

S PILATESOM K ZDRAVEJ POSTAVE

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

"Po desiatich hodinách pocítite rozdiel, po ďalších desiatich ho aj uvidíte a po tridsiatich absolvovaných lekciách budete mať nové telo," presne takto opisoval metódu jej tvorca Joseph Hubertus Pilates. Tí, čo pilates vyskúšali a zamilovali sa doň, vám dajú za pravdu. Špecializovaný a jedinečný systém nie je určený iba na rehabilitačné účely. Vyrysovaná postava, pevné svalstvo a efektívnejšie dýchanie vám dodajú novú iskru do života.

Art of contrology - Umenie svalovej kontroly

Vráťme sa na chvíľu na začiatok, priamo ku koreňom tohto dômyselného systému cvikov. Zakladateľ, po ktorom je cvičenie pomenované, Joseph Hubertus Pilates, sa narodil ešte na sklonku 19. storočia a bol dieťaťom neduživým, ktorého často napádali choroby. Vďaka tomuto hendikepu začal tvrdo bojovať a vytvárať systém na prekročenie vlastných hraníc. Cvičenie pilates vznikalo postupne, Joseph pripájal jeden cvik za druhým a inšpiráciou mu bola jedinečná kombinácia: rehabilitačné cvičenie, gymnastika a klasické posilňovanie. Myseľ, ako základ na pochopenie celého tela, pevný stred tela, spojil so správnym bránicovým dýchaním, aby bol celkový pohyb efektívnejší a pozitívne komplexne ovplyvnil organizmus. Cieľom metódy sa teda stala koordinácia a súhra tela a mysle. Na rozdiel od jogy a východných systémov cvičení je Pilates prispôsobený možnostiam a predispozícii Európanov. Vychádza z teórie, že rôzne typy prehnutí a záklonov môžu vyvolávať skrátenie svalstva, pretože naše telo nie je prirodzene hypermobilné - ako je tomu napríklad u Indov alebo Ázijcov.

 "Väčšina ortopédov a neurológov je zástancom teórie, že Pilates je ideálnou voľbou na udržanie zadravého a funkčného tela."

Vďaka tomuto aspektu, držať telo vzpriamené, narovnané a spevnené, je Pilates vhodný nielen na posilnenie, ale aj na rehabilitáciu. Počas prvej svetovej vojny sa Joseph Hubertus Pilates ocitol v tábore, kde liečil zranených vojakov. Pri svojej zdravotnej službe si uvedomil, ako jeho systém vplýva na mužov pripútaných na lôžko. Výsledky boli ohromujúce, rekonvalescencia sa podstatne zrýchlila a mnohí z vojakov "odsúdení" na doživotné pohybové obmedzenie, začali opäť športovať, chodiť, žiť na plno. Táto skúsenosť ho následne priviedla do New Yorku, kde otvoril prvé špecializované pohybové štúdio. Z týchto dôb pochádza aj známy Pilates stroj, multifunkčné zariadenie na správne vykonávanie pohybov. Stroj sa používa dodnes ale omnoho častejšie sa stretnete s využívaním vlastnej hmotnosti tela. Iba vy a vaša podložka. Presne k tomuto Pilates smeroval, pretože mu bolo jasné, že takéto cvičenie je nielen najefektívnejšie, ale aj cenovo dostupné. V súčastnosti má metóda množstvo priaznivcov a patrí k najobľúbenejším systémom cvičenia na svete. Holduje mu napríklad Sharon Stone, Uma Thurman či Melanie Griffith.

6 Základných princípov Pilates:

KONCENTRÁCIA

KONTROLA

CENTRUM TELA

PLYNULOSŤ

PRESNOSŤ

DÝCHANIE

Prečo cvičiť PILATES?

Redukuje podkožný tuk, spevňuje chrbát, zlepší flexibilitu tela, naučí vás správne dýchať pričom bránicové dýchanie zabeupečí zapájanie hlbokého svalstva a dopraví do pľúc väčsie množstvo kyslíka, budete sa cítiť vitálnejšie a lepšie podporuje imunitu zlepšuje stabilitu a rovnováhu tela vyrieši bolesti: chrbta, nôh a kĺbov, vyrysuje a zoštíhli postavu, naučí vás plynulejším a ladnejším pohybom.

 

 

Zdroj: FIT štýl 11/2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

1110 zhliadnutí
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Kontakty

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

SME TAM KDE AJ VY