Rady a cviky

Otázka a odpoveď: Nabratie svalovej hmoty

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Chudnutie, úprava jedálnička na mieru, pitný režim, cvičenie, poradňa.

OTÁZKA: Chodím pomerne často do fitnes centra a chcem nabrať na svalovej hmote. Chcela by som sa spýtať, či by ste mi mohli poradiť so stravou, ale bez proteínov a finančne príliš nenáročnú.

ODPOVEĎ: Správna výživa môže vo vysokej miere ovplyvniť tréning a efektivitu tréningu, pričom závisí od povahy a intenzity tréningu, aká strava je pre vás najvhodnejšia. Čo sa týka stravovania, váš tréning najviac ovplyvňuje strava pred ním a po ňom. Čím vyšší podiel silového tréningu, tým by relatívne vyššie obsiahnuté mali byť bielkoviny, z ktorých by mala byť prevaha živočíšnych. Keďže trénujete dosť často. potrebujete naozaj dostatok kvalitných bielkovín, avšak toto množstvo nemusíte rapídne zvyšovať, pretože pravidelná fyzická aktivita zvyšuje využiteľnosť bielkovín zo stravy. Ako kvalitný zdroj bielkovín môžete konzumovať chudé biele mäso, ryby, občas môžete zaradiť aj hovädzie mäso s nízkym obsahom tuku, výborný zdroj plnohodnotných a cenovo dostupných bielkovín sú taktiež vajcia. Pred cvičením konzumujte kombináciu sacharidov s bielkovinami. Vhodný zdroj sacharidov je napríklad ryža či zemiaky. Po cvičení je potrebné sa najesť cca do 1 hodiny. Jedlo po cvičení by malo byť zložené opäť z bielkovín aj z menšieho množstva sacharidov (napríklad si dajte po cvičení kúsok ovocia a potom mäso, tvaroh a podobne). Je potrebné dbať na energetický príjem a výdaj, pretože nadbytočný príjem energie sa nevyužije a ukladá do tukovej hmoty. Netreba taktiež zabúdať na hydratáciu tela, dostatočný pitný režim pomáha dosiahnuť optimálny športový výkon. Čo sa týka ostatných jedál, ak cvičíte v poobedňajších hodinách, na raňajky sú vhodné napríklad vločky s jogurtom a ovocím, na desiatu to môže byť napríklad ovocie či kúsok pečiva so strukovinovou nátierkou a ovocím. Na obed určite kombinácia bielkoviny a zeleniny. Olovrant je v podstate už strava pred cvičením a večera strava po cvičení. V prípade potreby je možné dať si aj druhú večeru, ktorá môže pozostávať len zo zeleniny alebo napríklad z kombinácie zeleniny a bielkoviny.

 

Zdroj: FIT štýl 12/2014 - 1/2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

      

 

 

 

 

 

 

1071 zhliadnutí
Naposledy zmenené 09. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Kontakty

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

SME TAM KDE AJ VY