Rady a cviky

SACHARIDOVÉ vlny

Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

OTÁZKA: Dobrý deň, cvičím dlhšiu dobu a chcel by som sa pustiť do sacharidových vĺn. Aká je ich podstata a ako by asi mali vyzerať jednotlivé dni z hľadiska množstva príjmu sacharidov?

ODPOVEĎ: Podstatou sacharidových vĺn ako istej formy diéty, ktorú využívajú najmä kulturisti, vytrvalostní športovci a v súčasnosti často i "obyčajní" ľudia, ktorí sa snažia rýchlo zbaviť množstva podkožného tuku, je pomocou cyklického dodávania sacharidov do organizmu zabezpečit minimálne spomalenie metabolizmu a dosiahnuť efektívnejšie spaľovanie tukov.

 

Pri sacharidových vlnách sú sacharidy do tela dodávané takým spôsobom, aby ďalšia nasledujúca dávka zabránila zníženiu alebo zastaveniu spaľovania tukov. Sacharidy majú pochádzať z komplexných zdrojov, a nie s vysokým glykemickým indexom (strukoviny, zelenina, hnedá ryža, celozrnné pečivo...). Najviac využívaným systémom je systém siedmich dní, pričom príjem sacharidov v prvý deň klesá na 50 g (pod túto hodnotu už neklesať), druhý deň sa zvýši na 100 g, pokračujeme 200 g, 250 g, 300 g, 400 g a na siedmy deň prijmeme 500 g sacharidov.

 

Telo si nezvykne na rovnaké množsvo sacharidov denne a tak začína spaľovať tuky a počas dní si zvyšujeme príjem sacharidov, čím dosiahneme rozhýbanie metabolizmu. Vlny s obsahom sacharidov si môžeme ľubovoľne upraviť, pretože podstatou je zachovať vlnu a dodržiavať stanovenú dávku sacharidov (ak teda denne prijmete cca 200 g sacharidov, tak vlny môžu byť nasledovné: 50 g, 100 g, 150 g, 200 g, 250 g, 300 g a skončíte na 350 g).

 

Nezabudnite, že počas dní, keď máte znížený príjem sacharidov je potrebné zaradiť silový tréning a počas dní so zvýšeným prijmom sacharidov regenerujte a zvoľte skôr kardio tréning. Dôležité je počas sacharidových vĺn navýšenie prijmu bielkovín, neznižujte príjem tukov (kvalitných) a neabúdajte na dostatočný príjem tekutín. Určite je dôležité podotknúť, že sacharidové vlny sú účinné, avšak na krátke časové obdobie. Osobne sa ľuďom, ktorí chcú zdravo chudnúť neodporúča.

 

Každá minca má dve strany. Úspechy dosiahnuté sacharidovými vlnami možno zatieňujú ich nedostatky (napríklad zvýšené množstvo bielkovín prijímaných počas vĺn, ktoré môže mať negatívny dopad na obličky a podobne). Množstvo podkožného tuku sa dá znižovať aj iným, účinným, menej drastickým, a hlavne časovo dlhšie trvajúcim spôsobom.

 

Zdroj: FIT štýl 2/2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

      

 

 

 

 

 

 

1230 zhliadnutí
Naposledy zmenené 16. december 2018
spalovnatukov.sk

E-mail Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Spaľovňa tukov je program nielen pre ženy, ktoré sa starajú o svoje zdravie a telo. Vieme, že žiadne zázračné pilulky na chudnutie nefungujú.

Kontakty

Email: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

SME TAM KDE AJ VY